מידע על ונציה

מידע על ונציה

ונציה

תיירים המגיעים לצפון איטליה אינם מוותרים על ביקור בוונציה הנפלאה. העיר ידועה גם בשמה "עיר התעלות" או "עיר המים" על שם 170 תעלות המים החוצות את העיר ומקשרות בין רחובותיה ורובעיה השונים. תעלות אלו הן ציר התחבורה המרכזי של ונציה, והשיט בהן הוא חלק בלתי נפרד מחווית הביקור בעיר. ונציה נחשבת לאחד מהיעדים המתויירים ביותר בעולם – מספר התיירים הפוקדים אותה מידי שנה מוערך בכשלושה עשר מיליון איש! 
רוב התחבורה הפנימית של ונציה מתבצעת באמצעות תעלות המים, על גבי סירות שמשמשות את תושבי העיר והתיירים במקום אוטובוסים או מכוניות פרטיות. השיט המסורתי בוונציה הוא על גבי גונדולה – סירה בעלת מבנה צר המאפשרת מעבר בתעלות הצרות של העיר. הגונדולות הפכו לאחד מהסמלים המובהקים של העיר ואטרקציה תיירותית בפני עצמה. בנוסף לגונדולות פועלת בעיר תחבורה ציבורית של סירות ומעבורות מיוחדות אשר משייטות בתעלות הגדולות ובין האיים. תעריפי השיט בסירות אלו גבוהים יחסית, כמו כל שאר שירותי התיירות של העיר. 400 גשרים הנמתחים מעל גבי התעלות משמשים את תנועה הולכי הרגל, ומכאן גם שמה הנוסף של ונציה הידועה גם כ"עיר הגשרים".  
 
האטרקציה המרכזית של העיר היא כיכר סן מרקו המרשימה, שבמרכזה בזיליקת סן מרקו ומגדל השעון, אליו ניתן לעלות ולחזות בתצפית מרשימה של העיר. הכיכר הומה אדם בכל שעות היום, ובאזור תמצאו עשרות בתי קפה ומקומות בילוי תיירותיים, כולם ידועים במחירים הגבוהים במיוחד שהם גובים, אפילו ביחס לוונציה עצמה. בזיליקת סן מרקו נחשבת לאחד המבנים היפים בוונציה לא מעט בזכות פסיפסי הזהב המעטרים אותה מבחוץ. בשביל להיכנס למגדל הפעמונים יש צורך לרכוש כרטיסים הנמכרים באזור הבזיליקה והכיכר. 
 
עורק התחבורה המרכזי של ונציה הוא 'התעלה הגדולה' או ה'גראנד קאנאלה', אשר חוצה את העיר לכל אורכה ומגיעה עד לכיכר סן מרקו עצמה. שיט על גבי התעלה יאפשר לכם ליהנות ממראה מרהיב של העיר, הגשרים הבנויים מעל תעלותיה והבתים המקסימים הממוקמים לאורך התעלה. גשר ריאלטו העתיק הוא אתר חובה בפני עצמו – מעבר לעיצוב המיוחד של הגשר, אזור ריאלטו שוקק חיים ופעילות ויש בו שווקים וחנויות רבות, והוא בהחלט שווה ביקור. 
 
פסטיבל המסיכות של ונציה -    בכל שנה בחודש פברואר מתקיים בונציה פסטיבל המסיכות המסורתי המפורסם, אליו מגיעים תיירים מכל העולם. בימים אלה הופכים רחובותיה של ונציה לתיאטרון רחוב ססגוני וצבעוני שכולו מבוסס על תלבושות תיאטרליות ומסיכות בעבודת יד המיוצרים ע"י אומני האזור. אירועי הפסטיבל מתרכזים באזור כיכר סן פולו, שהיא הכיכר השניה בגודלה בונציה. תהלוכות, מופעים, תיאטרון רחוב, ומצעדי מסיכות ממלאים את רחובות העיר, ולמרות שמדובר בתקופה העמוסה ביותר בשנה מבחינה תיירותית מדובר באירוע מרשים ועוצמתי שכדאי לחוות. בתקופה זו מקומות הלינה בוונציה מלאים עד אפס מקום, והמחירים מרקיעי שחקים. 
 
חודשי מאי יוני וספטמבר אוקטובר הם התקופה המומלצת לביקור בונציה. למרות הסיכון להיתקל במספר ימי גשם, עדיין מדובר במזג אוויר נח. בחודשי הקיץ (יולי ואוגוסט) הלחות בעיר עולה ואיתה גם עומס החום, בהתאם. במהלך חודש פברואר (פסטיבל המסיכות) וחודשי הקיץ מגיעים לעיר המוני תיירים, לכן מומלץ מאוד להזמין לינה מספיק זמן מראש. 
שלח