מידע על ורונה

מידע על ורונה

ורונה

ורונה אשר בצפון איטליה ידועה בזכות סיפור האהבה הטראגי של שייקספיר "רומיאו ויוליה"  אשר נכתב על רקע יריבות עמוקה בין שתי משפחות שהתגוררו בעיר בתקופתו של שייקספיר. נוסף לכך, ורונה ידועה כאתר מורשת עולמית וזאת בזכות מבנים רבים מן התקופה הרומית אשר השתמרו בה באופן מופלא, ובראשם האמפיתיאטרון בעל 20,000 המושבים, שנחשב לשלישי בגודלו בעולם וכיום משמש כבמה לאופרות ומופעים רבי משתתפים. ורונה ממוקמת בין ונציה ואגם גארדה – שני יעדי טיול מרכזיים בצפון איטליה. שילוב זה של מיקום אטרקטיבי ועבר היסטורי הפכו את ורונה לעוד יעד חובה למטיילים בצפון איטליה. 
 
מחזהו המפורסם של ויליאם שייקספיר, 'רומיאו ויוליה' מתרחש בעיר ורונה, בה אכן חיו שתי המשפחות המוכרות מהסיפור, מונטגיו וקפולט. למעט עובדה זו, שאר פרטי העלילה הם פרי דמיונו של המחזאי, ובין המשפחות לא שררה יריבות וגם לא כל קשר רומנטי או אחר. עובדה זו אינה מפריעה לתיירים רבים לפקוד את בית מספר 23 ברח' קאפלו בעיר, בו חיה והתגוררה  יוליה לבית קפולט. האטרקציה המרכזית של הוילה היא מרפסת חדרה של יוליה, בה ע"פ המחזה מתרחשת סצינת האהבה המפורסמת בין רומיאו ויוליה. במרפסת מוצב פסלה של יוליה, אתו נוהגים התיירים להצטלם בפוזות כאלו ואחרות, כסגולה לחיי אהבה מאושרים. האווירה הרומנטית של הוילה הפכה את המקום לאתר פופולרי להצעות נישואין והצהרות אהבה כאלו ואחרות, חלקן כתובות וחרוטות על גבי קירות המקום. 
 
מוקד תיירותי נוסף של ורונה הוא ללא ספק הארנה – אמפיתיאטרון עצום בגודלו, השלישי בגודלו בעולם ששרד מהאימפריה הרומית. מדובר על מתחם בעל 20,000 מושבים שחצובים בתוך שיש ורוד, וששרדו באופן מפתיע את רעידת האדמה של שנת 1117. כיום משמשת הארנה כבמת מופעים מרכזית של ורונה, ומארחת אירועי אופרה מרשימים ומופעי במה גדולים ורבי משתתפים. באזור הארנה תמצאו דוכנים למכירת כרטיסים. אם במהלך שהותכם בעיר מתקיים מופע כזה או אחר מומלץ מאוד לקנות כרטיסים ולהתרשם מחוויה של פעם בחיים. 
הארנה ממוקמת באחת מהכיכרות המרכזיות של ורונה, 'פיאצה ברה', אשר בסמוך לה נמצאות עוד כמה אטרקציות מעניינות של העיר כגון פסל השיש של האריה בעל הכנפיים, סמלה של העיר ונציה אשר בעבר שלטה במשך שנים ארוכות על העיר. מסביב לכיכר פזורים מזרקות, ארמונות ובתים עתיקים, עדות לעבר האדריכלי המפואר של העיר. עוד בעיר כנסיות, מוזיאונים ומבצרים עתיקים שבהחלט יכולים לעניין את חובבי האדריכלות וההיסטוריה. 
שלח