מידע על הרי הדולומיטים

מידע על הרי הדולומיטים

הרי הדולומיטים

הרי הדולומיטים נמצאים על גבול איטליה עם המדינות אוסטריה ושוויץ. רכס הרים מרשים זה נוצר לפני 200 מיליון שנה, לאחר שים קדמון כיסה את האזור. הפיסגה הגבוה ביותר בהרי הדולומיטים היא הר מרמולדה, המתנשא לגובה של 3,300 מ'.  
 
הרי הדולומיטים הם יעד טיולים פופולרי מאוד אשר מציע אין ספור אפשרויות פעילות וטיולים במהלך חודשי הקיץ, ומספר לא מבוטל של אתרי סקי מצויינים בעונות החורף. בשל המגוון הרחב של הפעילויות, הרי הדולומיטים מהווים אבן שואבת לתיירות של משפחות עם ילדים, ומציע אטרקציות ופעילויות מיוחדות כגון מזחלות שלג, הליכה על קרחונים וטיולי רפטינג. עוד מאופיין האזור בנוף הרים עוצר נשימה. בתקופות החורף מתכסה האזור במראה טהור ובתולי של שלג לבן, והעיירות הקטנות שלמרגלות ההרים נראות ציוריות אפילו יותר. מבחינה נופית מציע האזור אגמים יפהפיים, עמקים נמוכים, עיירות וכפרים קטנים ומסבירי פנים, מפלים שופעים ושפע עצום של מסלולי הליכה וטרקים לחובבי הליכה בכל הרמות. רבים מהמטיילים אשר מגיעים למקום מבקשים לטייל ב'ויה פרטה' – צירים ושבילים מיוחדים אשר נוצרו במהלך מלחמת העולם הראשונה בזמן הקרבות בין הכוחות האיטלקים לאוסטרו הונגריים. 
 
תיירות החורף בהרי הדולומיטים מאוד מפותחת, בעיקר בשל אתרי הסקי הרבים הנמצאים באזור. 12 אתרי סקי מארחים מאות ואלפי מבקרים בכל חורף אשר נהנים מה'סופרסקי' – סקי פס משותף לכל אתרי הסקי החולשים על מסלולים באורך של למעלה מ 1,200 ק"מ. בתוך מתחם הסופרסקי קיים אזור 'סלה רונדה' אשר מציע מסלולי סקי מאוד פופולריים, גם בשל הייחודיות הגאוגרפית של האזור ובעיקר משום שמדובר במסלולים מעגליים שיכולים למלא יום סקי שלם. התשתית התיירותית בהרי הדולומיטים מאוד מפותחת, והיא מציעה אפשרויות בילוי ופעילויות אתגר וספורט מגוונות. מתקני המעליות והרכבלים משמשים את הגולשים בתקופת החורף כדי להגיע לשיא הגובה של המסלולים, אולם חלק מהמתקנים פועלים גם בקיץ ומאפשרים למטיילים להינות מנוף הפסגות מבלי שיהיה צורך לטפס ולהתאמץ. 
שלח