תחבורה בלונדון ודרכי הגעה משדה התעופה לעיר

תחבורה בלונדון ודרכי הגעה משדה התעופה לעיר

הכל על תחבורה בלונדון ודרכי הגעה משדה התעופה לעיר

הקלישאה אומרת שלונדון לא מחכה לי, ביננו העיר הזו לא מחכה לאף אחד. כמטרופולין הגדול ביותר במערב אירופה והחשוב ביותר בעולם (אחרי ניו יורק, אבל גם על זה יש אסכולות שונות שטוענות ההפך) כמות האנשים החולפים ברחובות העיר ביממה עולה על 10 מיליון בני אדם, התחבורה הציבורית המרושתת היטב היא עורק החיים של העיר הזו ולכבודה החלטנו להקדיש את המאמר הזה.

אם את הולכת
למתכננים להגיע ללונדון לביקור היינו ממליצים לעבור קודם כל על מאמר זה ובו תוכלו לקבל את הבסיס שיעזור לכם להתכונן לקראת הגעתכם לעיר מודרנית ומלאת אמצעי תחבורה, בניגוד לארצנו הקטנה שבה התחבורה הציבורית לא מרשימה התחבורה בלונדון הינה חיה ובועטת.
נתחיל בסקירה מהירה של אמצעי התחבורה הפזורים בעיר:
 
אוטובוסים – קיימים שני סוגי אוטובוסים בעיר, האחד האוטובוס הקלאסי (קומותיים בצבע אדום) אשר משמש ככלי תחבורה ציבורי, השני הינם כל אוטובוסי התיירים למיניהם אשר מאפשרים לראות את העיר בנסיעה אחת ומומלצים לאלו אשר להם זו הפעם הראשונה בעיר ורוצים לסמן וי על כל אתרי החובה.
 
מוניות – גם בתחום זה קיימים שני סוגים. הראשון הוא סוג המוניות המפורסם בשמו "מונית לונדונית" והם היחידים אשר מוסמכים לעצור לכם באמצע הרחוב בהינף ידכם. הסוג השני הוא כל מונית מבית אובר או גט טקסי אשר ניתן להזמין באמצעות אפליקציה ייעודית.
 
רכבת תחתית  – 11 קווים של רכבת תחתית מרשתים את לונדון ומחברים את כל קצוותיה בצורה יעילה ונוחה. אל תפחדו לרדת מטה אל האנדרגרונד, הצוות המסור ישמח לסייע לכם ולהכווין אתכם למחוז חפצכם.
 
רכבת עילית- האוברגאונד מכסה את כל לונדון אך בעיקר את האזורים שאינם במרכז. הנסיעה שקטה ומרווחת יותר מאשר ברכבת התחתית אך עולה מעט יותר (תלוי בשעה וביום).
 
רכבת קלה- זוהי הרכבת החדישה ביותר אשר מחברת את אזור מזרח העיר שהתפתח בעקבות האולימפיאדה האחרונה שנערכה בעיר

רבבות במדרגות הנעות
כמו שציינו קודם, העיר לונדון עמוסה לעייפה באנשים מכל הסוגים והגדלים, אין מה לפחד מהצפיפות כי העיר בנויה להכיל את הכמות הזו. מה שכן, על מנת להימנע ממצבי הקיצון והעומס של התחבורה הציבורית נמליץ לכם להימנע מנסיעות בשעות העומס (בין 07:30 – 09:00 ובין 17:00 – 18:30) שכן למרות התדירות הגבוהה של הרכבות ואמצעי התחבורה השעות הללו עמוסות וגם עולות יותר כסף פר נסיעה.

במקום זאת נמליץ לכם לנצל את השעות הללו לטיולים רגליים בעיר היפה הזו או להיכנס אל אחת מהאטרקציות הרבות הפזורות בעיר. בכלל, נסו להנות מהעיר ברוגע ולא להידבק בקצב המטורף שלה, ככה תוכלו לנפוש ולראות את העיר בצורה רגועה ולא מלחיצה.

יונתן סע הביתה
לחלק של ההסעות ודרכי ההגעה משדות התעופה לעיר יכולנו לכתוב מאמר נפרד אבל כיוון שהבטחנו שניגע בכל במאמר זה נתייחס לזה בקצרה. 
לכל שדות התעופה (ישנם 5 שדות תעופה ברחבי לונדון) ניתן להגיע במגוון דרכים כאשר העיקריות והנוחות ביותר הן מוניות (או שרות הסעות כלשהוא) והשכרת רכב. כיוון שלרוב הישראלים הנסיעה בעיר מלחיצה (עיר גדולה והכל הפוך בכיוונים) נמליץ לחפש את הדרכים החלופיות אשר ברוב המקרים יכללו רכבת אקספרס מהירה או אוטובוס ישיר שמחבר בין שדה התעופה לתחנות עיקריות ברחבי העיר.
בכל אופן נמליץ לכם להצטייד בגוגל מפס (Google Maps) ובאפליקציית סיטימפר (Citymapper)  על מנת להתנייד ברחבי העיר.
שלח