מידע על מילאנו

מידע על מילאנו

מילאנו

מילאנו היא העיר השניה בגודלה באיטליה אחרי רומא, בירת מחוז לומברדיה. בשל מיקומה האסטרטגי כעורק תחבורתי חשוב לצרפת, שוויץ והרי האלפים, היא נחשבת לבירתה של צפון איטליה כולה ומהווה מרכז כלכלית ומסחרי חשוב. מילאנו היא גם בירת האופנה של איטליה ואחד ממוקדי האופנה העולמיים, אולם היא מציעה מספר אטרקציות תיירותיות בעיקר בתחום האדריכלות אשר מצדיקות עצירה וטיול בעיר לא רק לשם קניות. 
מילאנו היא בירת האופנה של איטליה, והיא זכתה בתואר בזכות אופנת העילית, חנויות המעצבים ואירועי האופנה המתקיימים בה לאורך כל חודשי השנה. ההיצע והשפע שמציעה העיר הוא אדיר – החל מנעליים וביגוד וכלה בתיקים ואקססוריז, במילאנו מתחמי קניות ואופנה מהמפורסמים. מתחמים אלו מרוכזים בשני אזורים מרכזיים: 'ריבוע הזהב 'שנחשב לאיזור המפואר ביותר לקניות ובו ניתן למצוא את כל השמות המפורסמים, החל מגוצ'י, דולצ'ה גבאנה וכלה בשאנל. אל תצפו למצוא כאן מחירים אטרקטיביים – שמו של האזור מתאר באופן הולם את רמת המחירים המאפיינת את המקום. מתחם קניות ואופנה נוסף במילאנו הוא  'קורזו קומו 10', שם למעשה מדובר במחסן עצום המכיל את הלב של אופנת המעצבים במילאנו, גם במקום זה, המחירים – בהתאם. 
 
בנוסף לתיירות האופנה של מילאנו, העיר ידועה גם בפנינה אדריכלית שאסור לפספס - הקתדרלה הגותית המפורסמת שלה – הדואומו (Duomo). מדובר בכנסיה גותית מפוארת במיוחד אשר יכולה להכיל כ 40,000 מבקרים ומעוטרת בפסלונים, ציורים, פיתוחי קיר וצריחים בסגנון גותי קלאסי עוצר נשימה. ביקור בתוך הכנסייה הוא לא פחות מרהיב מאשר המבט מבחוץ – חלונות זכוכית צבעוניים, פסלים, ציורי קיר, חללים מוארים ופריטי קודש שונים שבהחלט מצדיקים לפחות שעה של ביקור. 
בית האופרה של מילאנו, 'לה סקאלה', גם הוא מבנה מרשים, ונחשב לבית האופרה הידוע ביותר בעולם. בימים בהם אין חזרות או מופעים, תוכלו לבקר בתוך המבנה אשר מעוצב באופן מפואר ומרשים, כיאה לבית אופרה של האצולה האירופאית. 
מוקד תיירותי נוסף של מילאנו הוא הציור המקורי של דה וינצ'י – 'הסעודה האחרונה', אשר נחשב לאחת מיצירות האומנות המפורסמות בעולם. הציור נמצא במנזר הדומיניקני, ולאחרונה עבר סדרת שחזורים שחידשה את יופיו ומאפשרת הצצה מרגשת לאחת מהעבודות המרשימות ביותר של האמן הגאון. 
 
במילאנו שני שדות תעופה מרכזיים, האחד משמש לטיסות ארוכות המגיעות לאיטליה והשני לטיסות קצרות יותר המחברות בין צפון איטליה וארצות אירופאיות אחרות. העונה המומלצת לביקור במילאנו היא בחודשי האביב והסתיו, בעיקר סביב חודש אפריל. זוהי גם עונת התיירות ולכן מחירי הלינה בעיר עולים וכך גם רמת התפוסה במלונות. 
שלח