מידע על טורינו

מידע על טורינו

טורינו

עיר מרכזית בצפון איטליה היא טורינו, העיר הרביעית בגודלה מבחינת אוכלוסיה. טורינו היא עיר פעילה מאוד מבחינה כלכלית ומהווה מרכז עסקי ותעשייתי החשוב ביותר באיטליה אחרי רומא ומילאנו. טורינו היא בירת מחוזה פיימונטה, ונמצאת בסמוך להרי האלפים האיטלקיים. 
 
למרות התדמית התעשייתית של טורינו, מדובר בעיר קוסמופוליטית, מפותחת ומשגשגת. שרידי העבר העשיר של העיר עוד מהתקופה הרומית ניכרים בכל פינה בעיר בדמות טירות עתיקות, ארמונות מלוכה מפוארים ואתרים היסטוריים מרתקים. אתרי התיירות שבעיר מציגים סגנונות אדריכליים מגוונים החל מסגנון הרוקוקו דרך הנאו קלאסי והארט נובו, ויש בה שפע של גלריות, מוזיאונים, כנסיות וכיכרות. בשנת 2006 אירחה העיר את משחקי אולימפיאדת החורף, אירוע שהוציא את העיר מהתדמית האפרורית והתעשייתית שאפיינה אותה וחשף את האוצרות ההיסטוריים ואתרי העניין הרבים שיש בה. 
 

בטורינו מספר אטרקציות שהן בגדר חובה לכל מטייל שמגיע לעיר:

מוזיאון המולה אנטונליאנה – נבנה ע"י האדריכל אלסנדרו אנטונלי  בשנת 1863 ואשר משמש היום כמוזיאון הלאומי לקולנוע. מדובר במבנה המתנשא לגובה של 167 מ' ובכך זכה לתואר של המוזיאון הגבוה ביותר בעולם. 
מגדל הפלטין – אחד מהשרידים החשובים של איטליה מהתקופה הרומית, אשר בתקופת ימי הביניים שימש כאחד מארבעת השערים של העיר. 
הקומפלקס של מושב מלכי סבויה – מתחם ובו מספר ארמונות מפוארים ומרשימים במיוחד אשר שימשו את מלכי סבויה ששלטו בעיר למעלה מ 700 שנה. הקומפלקס הוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו בשנת 1997. 
שלח