5 מסלולי טיול בצפון שכדאי להכיר

5 מסלולי טיול בצפון שכדאי להכיר

5 מסלולי טיול בצפון שכדאי להכיר

למרות היופי שנפרש מכל עבר במדינת ישראל, דומה כי יש איזור אחד שיפה באופן מיוחד, איזור בו מתרכזים רוב האנשים שרוצים לצפות בנהרות, לראות פריחות ולהרגיש את האוויר המיוחד של הארץ, איזור הצפון.
 

טיול בצפון- הבניאס ונחל שניר

נסיעה לטיולים בצפון היא תמיד מהנה, ולא משנה מאין אתה מגיע, מכיוון שאתה מודע לעובדה שבעוד מספר שעות, או אולי דווקא בעוד כמה דקות, אתה תזכה לראות את כמה מהמקומות היפים ביותר אותם תזכה לראות עד שארית חייך. בין כל המסלולים הרבים המוצעים בצפון, הנה חמישה שהינם מהנים יותר מאשר האחרים. הראשון, מפל הבניאס. כמעט כל טיול בצפון במסגרת בית ספר או דרך התארגנות בעבודה מגיע אל הבניאס. במסלול המוביל אל המפל וממנו החוצה, תוכלו לעבור בין עצים רבים ומיוחדים דוגמת צפצפה מכסיפה, דולב מזרחי, אלון התבור ואלה ארץ ישראלית, כשאיזור זה מאפשר לכל תייר לצפות גם בכמה בעלי חיים מיוחדים וחמודים במיוחד כמו שפני סלע וחזירי בר. עוד מסלול נחמד, ממנו ניתן לצאת מאיזור מעיינות הבניאס, הוא של נחל שניר. אל נחל שניר כדאי להגיע בייחוד בקיץ, וכמו המסלול שמוליך אל הבניאס, הוא מסלול שנחשב יחסית קליל ומותאם במיוחד לטיול עם ילדים. רוב המסלול הינו מוצל ומאפשר מבט אל בריכות ומפלים קטנים, כשבחלקם אף תוכלו לשבת ולהשתכשך, כשמוטיב המים יחזור גם בהמשך הדרך, במפגש בין נחל שניר לנחל דן, שם תעמוד בפניכם האפשרות לטייל בתוך המים. 
 

טיול בצפון- בריכת המשושים

בדרום רמת הגולן מסתתר מקום נהדר נוסף אליו שווה ללכת, והוא מסלול שמתחיל בחניון יהודיה, ומסתיים בבריכת המשושים. הליכה דרך יער יהודיה תאפשר לכם לרדת אל נחל זוויתן, משם תעלו על מעיין עין נטף, ולאחר טיפוס מסוים תוכלו להגיע אל בריכת המשושים, שם תוכלו לשחות ולהשתכשך, אך בשום פנים ואופן לא לקפוץ. לעומת המסלולים הקודמים שהוזכרו, טיול בצפון אל בריכת המשושים נחשב מסלול ברמה בינונית ולא מסלול קל, אך מסלול מהנה אשר בהחלט ישתלם לבסוף. 
 
טיול בצפון- מערת עלמה ונחל עורבים 
אם עד עכשיו המסלולים שהוצגו נחשבים למסלולים הקלים של הצפון, כעת הגיע הזמן לעבור אל המסלולים הקשים יותר. המסלול הרביעי במספר הוא זה של מערת עלמה. מערה זו נחשבת לאחת הגדולות והמיוחדות ביותר בישראל, מאחר ולמרות המסלול האתגרי אותו היא מציעה, אין צורך בשום התארגנות מיוחדת מראש, ועדיין ניתן להגיע עד לקרקעיתה, מעל למאה מטרים מתחת לפני השטח. אל המערה כדאי להגיע בייחוד בחודשי הקיץ, מאחר וחודשי החורף המערה סגורה בשל שנת החורף של עטלפי החרקים שבה. עוד טיול בצפון, האחרון ברשימה, הוא המסלול של נחל עורבים. מלבד מנוחה למרגלות המפל והבריכה של הנחל, ישנו מסלול מרתק ואתגרי שמתחיל בנקודה בה נחל עורבים חוצה את ציר הנפט, ממשיך אל דרך העולה על שביל ג'יפים ומסתיים, לאחר ירידה תלולה וצרה אותה יש לרדת בעדינות, בנחל המדובר.  
שלח