מידע על נופש בקרפטוס

מידע על נופש בקרפטוס

האי היווני הכי אותנטי – נופש בקרפטוס

טיול טוב ביוון הוא לא רק ים כחול, נופים מהממים ובטן גב (אף על פי שכמובן זה חלק חשוב מאוד). נופש בקרפטוס טומן בחובו גם תרבות מקומית, מסורת אותנטית ואוכל יווני משובח, שמשחקים תפקיד משמעותי בחוויה התיירותית. הרשו לנו לקחת אתכם לסיור היכרות עם האי הכי אותנטי ביוון – האי קרפטוס.

"כמו רודוס לפני 40 שנה"
אם לסכם במשפט אחד (למרות שאפשר לדבר על האי הקסום עד אין סוף) את היתרונות של נופש בקרפטוס, כנראה שזהו המשפט המתאים. עמוס סרי-לוי, מנהל פיתוח באיילה נסיעות ואחראי על חבילות נופש לקרפטוס בוחר לתאר את האי הפסטורלי כך:
"קרפטוס הוא אי מאוד מיוחד מכיוון שהוא נמצא בין שני מפעלים תיירותיים גדולים: רודוס וכרתים. המיקום שלו גרם לזה שהוא כאילו "בפריפריה" של שני המרכזים הגדולים. אבל דווקא העובדה שהוא לא הפך לכזה פופולרי היא מקור הקסם שלו. קצת כמו רודוס לפני 40 שנה, כשהייתה עדיין עיירת דייגים אותנטית".

זה כל הקסם
אז מדובר ביעד שהוא עדיין סוד תיירותי שמור ממש באמצע בין רודוס לכרתים. אבל בואו ננסה לפרק עוד קצת את מקור הקסם של נופש בקרפטוס. מלבד חופי ים צלולים, טבע פראי ומסעדות דגים מעולות, האווירה הייחודית של קרפטוס מתבטאת בשפע של כפרים אותנטיים.
"האוכלוסייה המקומית די שמרה על המסורת האותנטית שלה", מספר לנו עמוס, "אפשר עדיין לראות נשים מבוגרות לבושות בשמלות מסורתיות, כמעט כל התושבים חיים גם מתיירות אבל גם עובדים בחקלאות, בזיתים ובשדות". 
האותנטיות מתבטאת גם בחוויה קולינרית יוצאת דופן: "עושים שימוש מאוד נרחב בעשבים:  גידולים כמו תרד או רוקט וגם עשבי בר." אומר עמוס,  "חוץ מזה, לא בהרבה מסעדות דגים אתה רואה דייג יוצא מהים ומביא דגים ישר למסעדה. בקרפטוס רואים את זה."
וזה עוד לפני שדיברנו על הממולאים המיוחדים של האי, האלכוהול המקומי והפסטה תוצרת בית, אבל את זה נשמור לכתבת המשך, שיהיה לכם טעם של עוד...

צאו לגלות בעצמכם
איך אמרו חז''ל? "טוב מראה עיינים מכתבות באינטרנט..." (משהו כזה, לא סגורים עד הסוף על הניסוח). לכן אנחנו מזמינים אתכם לנצל את הקיץ הקרוב לצבור הרפתקאות חדשות לכל החיים ולצאת להיווכח במו עיניכם (ואוזניכם, ואפכם... זאת חוויה לכל החושים) באותנטיות המופלאה של האי המשגע קרפטוס.   
 
שלח