אטרקציות בפאפוס קפריסין
מידע על אטרקציות בפאפוס, קפריסין

פאפוס אטרקציות

כל מה שלא כדאי לפספס באי הקסום
פאפוס, עיר הנמל השלווה בדרום-מערב קפריסין, אולי ידועה כיעד של "בטן-גב" אבל זה לא אומר שחסרות בה אטרקציות. מאתרים ארכיאולוגיים עתיקים ועד לפארק מים מודרני, בפאפוס אפשר למצוא הכל מהכל. בכתבה הבאה נציג אילו אטרקציות שווה להכיר בפאפוס.
 

מה יש לעשות בפאפוס?

אם לשבת על חוף יפהפה מול ים צלול בצבע טורקיז מהפנט לא מספיק לכם כחופשה, תשמחו לדעת שפאפוס היא הרבה יותר מרק ים יפה. העיר, שמוכרת כאתר מורשת עולמית של ארגון אונסק"ו, נבחרה בשנת 2017 לבירת התרבות של אירופה. בהתאם לכך פאפוס יודעת לספק חוויה תרבותית לכל החושים, ייחודית רק לה. 
עבור חובבי ההיסטוריה והארכאולוגיה, פאפוס היא מכרה זהב של ממש. או יותר נכון, מכרה של עבודות פסיפס עוצרות נשימה ומבנים עתיקים מרהיבים ביופיים. הפארק הארכיאולוגי קאטו פאפוס שוכן בחלק התחתי של העיר וצופה אל הים. בסיור בו, שאורך כשעתיים עד ארבע שעות, תוכלו להתהלך בין כמה מונומנטים שיגרמו לכם להרגיש ממש כמו ביוון העתיקה – החל מהמגדלור המשקיף לחוף, ממשיך באמפיתיאטרון עתיק ועד ל-"בית דיוניסוס" המעוטר בפסיפסים מסיפורי המיתולוגיה היוונית בני יותר מ-1,000 שנה. 
עוד פיסת היסטוריה, שהיא גם מבוך תת-קרקעי מרתק שכל ילד ישמח לחקור, הוא אתר קברי המלכים. על אף שלא תמצאו במקום אף מלך אמיתי, עדיין מדובר באתר מרשים בגודלו וביופיו המכיל את קבריהם העתיקים של עשירי העיר פאפוס. טיפ קטן: האתר חשוף לשמש ולכן מומלץ להגיע בשעות הבוקר וכמובן להצטייד בכובע ומים. 

פאפוס עם ילדים

אחת הסיבות לכך שחבילות נופש לפאפוס פופולריות כל כך, היא כי מדובר ביעד אידיאלי לטיול משפחות. מעבר לחוף הים הקורץ כשלעצמו, ילדים יכולים להנות ממגוון אופציות מעולות בעיר פאפוס, או בקרבתה.
פארק המים אפרודיטה הוא ככל הנראה האטרקציה המרכזית עבור ילדים. מדובר בפארק המים הגדול באזור עם מגוון רחב של מתקנים שמאפשרים יום שלם של בילוי, ואפילו דוכן עם אוכל כשר. מגלשות מים, מסלול אבובים, ברכות לקטנטנים ועוד – מדובר בפארק מים קלאסי שיתאים לכל ילד שנהנה לשחק במים. מומלץ להזמין כרטיסים מראש וכך להנות מהנחה במחיר הכרטיס. 
אופציה מוצלחת נוספת עבור בילוי עם ילדים הוא גן החיות של פאפוס. מדובר בגן חיות קלאסי עם מגוון רחב של בעלי חיים ופינת ליטוף. לא בהכרח אטרקציה ייחודית לאזור אבל כן מקום מהנה ששווה לבקר בו כשמטיילים עם ילדים.
במרחק נסיעה קצר מהעיר פאפוס ניתן לצפות בספינה הטרופה. מדובר בספינה אדוארדו III שעלתה על שרטון בשנת 2011 ומאז עוגנת מול החוף ומספקת תצפית מיוחדת. אטרקציה סמוכה לספינה הם חופי המערות המפורסמים, בהן חצובות מספר רב של מערות בגדלים שונים היוצרות תופעת ייחודית במינה. מעניין לדעת כי חופי המערות הם גם ביתם של כלבי הים מונצ'ס-מונצ'ס (הנזיר הים-תיכוני), אשר מגיעים לאזור בתקופת האביב להמליט צאצאים. 

הלגונה הכחולה בפאפוס

במרחק כ-50 דקות נסיעה מהעיר פאפוס נמצאת הלגונה הכחולה, אחת מהאטרקציות המרכזיות והאהובות במחוז. מדובר בלגונה טבעית עם מים רדודים יחסית (הגובה המקסימלי הוא 2.5 מטרים) וצלילות מדהימה. זה מקום קלאסי לשנורקלינג, קפיצות למים או סתם הירגעות על החוף מול הנוף המשכר של מי הטורקיז. 
יש מספר דרכים מגוונות להגיע ללגונה הכחולה. ניתן להגיע עם מונית פרטית, רכב מושכר או תחבורה ציבורית. אופציות מעניינות יותר הן סירה מושכרת, כחלק מטיול ג'יפים או כחלק מהפלגה תיירותית. הפלגה תיירותית היא כנראה האופציה האטרקטיבית ביותר עבור רוב המשפחות – מדובר ביום טיול של כ-8 שעות שבמסגרתו נהנים משייט באוויר הפתוח, ומעצירה בלגונה הכחולה ועוד תחנות יפהפיות בדרך. 
למי שמגיע באופן עצמאי ללגונה הכחולה מומלץ לשלב בנסיעה גם ביקור במרחצאות אפרודיטה, מקווה מים קטן פסטורלי עם גן בוטני בקרבתו ומסלולי הליכה נעימים. על פי המיתולוגיה היוונית, במקום זה אפרודיטה נהגה להתרחץ באופן קבוע. 

פאפוס אטרקציות - שאלות ותשובות

מה חשוב לדעת על אטרקציות בפאפוס? 

כדאי לעשות מעט מחקר מקדים לפני טיסה לפאפוס על מנת להבין מה מעניין אתכם בקרבת העיר. סקירה של האטרקציות מראש גם תגלה לכם כל מיני טיפים מועילים שמומלץ לדעת. כך למשל, בחלק מהאתרים הכניסה לילדים חינמית, ובפארק המים כדאי להזמין כרטיס מראש כדי לקבל כניסה מוזלת. 

האם צריך לשכור רכב בשביל לראות את כל האטרקציות?

השכרת רכב היא אפשרות נוחה אם רוצים לצאת מהעיר ולגלות כל מיני אטרקציות ברחבי המחוז פאפוס. עם זאת, היא ממש לא מחייבת. ניתן להגיע להרבה מהמקומות באמצעות טיולי יום מאורגנים או עם מונית פרטית. בתוך העיר עצמה, אין צורך להתנייד ברכב ועדיף להסתמך על הליכה רגלית או תחבורה ציבורית. 

באיזה אטרקציות חייבים לבקר?
אזור פאפוס הוא אזור מגוון למדי עם לא מעט אפשרויות, ולכן מדובר בתשובה שתלויה במידה רבה בעיני המטייל. אם צריך לבחור נקודה אחת שלא כדאי להחמיץ, אז נזכיר את חוף אפרודיטה המפורסם בו לפי האגדה נולדה האלה היוונית אפרודיטה. לחובבי הצלילות לא כדאי לפספס גם צלילה בנמל פאפוס סמוך לחומה הרומית העתיקה, שם תוכלו להנות ממראה מרהיב של שוניות אלמוגים ענקיות ואולי אפילו לתפוס בעין צב ים, אם יאיר לכם המזל. 

מה עם אטרקציות של אוכל בפאפוס?
כמו כל עיר ים תיכונית שמכבדת את עצמה, גם בפאפוס האפשרויות הקולינריות מוצלחות מאוד. טיילת העיר גדושה בטברנות ובבארים בהם אפשר להנות מאלכוהול מקומי וממאכלי ים טריים. אופציה מעניינת (ואחת מני אפשרויות אחרות רבות וטובות) היא ביקור במבשלת הבירה אפרודיטה – שם תוכלו להנות מסיור אינפורמטיבי במבשלה, מבירה וסיידר בטעמים מקוריים ומארוחת ערב מוצלחת של המבורגר או פיצה.  




 
שלח